Interaktivní přihlášky

Interaktivní přihlášky nejsou základní součástí programu, ale jsou zahrnuty v balíčku webových služeb PLUS

Interaktivní přihlášky může nastavovat a upravovat pouze vedení školy.

Klasifikace umožňuje uchazečům o studium na ZUŠ vyplnění přihlášky na webu školy přímo z pohodlí svého domova. Po odeslání přihlášky přijde rodiči email se shrnutím údajů včetně identifikačního čísla přihlášky a odkazu pro následné zobrazení, zda žák byl přijat. Email přijde také na ZUŠ

Výhody interaktivní přihlášky:

  • nastavení termínů a časů zkoušek na jednotlivých pobočkách přímo z Klasifikace (už žádné fronty)
  • nastavení přihlášky na webu školy přímo v Klasifikaci (jednotlivá pole, termíny zkoušek, doplňkové texty)
  • odeslání upozornění zákonnému zástupci na případnou změnu termínu talentové zkoušky
  • informace pro rodiče o (ne)přijetí žáka jedním kliknutím
  • snadné odeslání e-mailu všem uchazečům (včetně rozhodnutí o (ne)přijetí žáka)

Interaktivní přihlášky se do Klasifikace načítají automaticky – ihned po odeslání z webu školy. Smazáním přihlášky v Klasifikaci automaticky uvolníte i rezervovaný termín talentové zkoušky.

Dvojklikem na termín zkoušky v seznamu přihlášek smažete uchazeči rezervovaný termín. O smazání uchazeče z vybraného termínu informujte případně rodiče – rodiči na email informace o změně nepřijde.

Formulář pro přihlášku si upravuje každá škola individuálně přímo z programu Klasifikace v menu Soubor/Přihlášky do ZUŠ/Nastavení/Nastavení interaktivní přihlášky.

Nastavení přihlášky

Každá škola si může zvolit individuálně, která pole přihlášky chce zobrazovat, skrýt nebo mít jako povinná a přidat doplňující texty.

Termín zpřístupnění – v tomto období bude přihláška viditelná na webu ZUŠ
Email pro příjem přihlášek – na uvedený email budou chodit upozornění, že byla vyplněna nová přihláška
ID uchazeče – v emailu rodiči se zobrazí číslo přihlášky, pod kterou je uchazeč evidován
Čas talentových zkoušek – jako povinný zvolte až budete mít nastavené termíny, přihlášku můžete používat i bez nastavených termínů
Pobočka – je povinná pokud jsou povinné časy zkoušek, pobočky se načítají automaticky z programu (menu Soubor / Pobočky…)
Text v emailu pro rodiče – text se zobrazí pouze v emailu rodiči, který mu je odeslán po vyplnění přihlášky
Datová schránka – před odesláním přihlášky proběhne kontrola správnosti vyplněné datové schránky

Termíny zkoušek

Nastavením termínů talentových zkoušek na jednotlivé obory a zaměření, ušetříte mnoho času komisi a také hlavně rodičům, kteří nebudou trávit čas ve frontách.

Nový termín můžete vložit 2 způsoby:

Automatické vyplnění – vyplníte časový úsek např. 13.00 – 17.00 v intervalu po 15 min. pro daný obor, zaměření, pobočku, limit žáku na jednu zkoušku, poznámku a program sám vytvoří jednotlivé zkoušky.

Vyplnění jednotlivých termínů – vyplníte časový úsek např. 13.00 – 13.30 pro daný obor, zaměření, pobočku, poznámku, limit žáku na zkoušku (např. výtvarný obor, kdy dělá zkoušku zároveň více uchazečů). Vytvoří se jeden termín zkoušky.


Poznámku a Studijní zaměření není povinné vyplnit.
Poznámka – text v poznámce přijde rodiči zvýrazněný v emailu po odeslání vyplněné přihlášky (Poznámka k termínu).
Studijní zaměření – vyberte pouze pokud máte oddělené talentové zkoušky např. komisi pro dechové nástroje a jiná komise pro strunné nástroje, v tomto případě vyberte jen požadovaná studijní zaměření.


Vložené termíny se Vám budou následně zobrazovat podle toho, zda už je termín obsazený, částečně obsazený, volný. Pro zobrazení pouze určitých termínů můžete použit tlačítka filtru nad seznamem (podle obsazenosti termínů, oborů a poboček).

V případě, že dojde ke změně termínu talentové zkoušky, na kterou už jsou nahlášeni uchazeči, tak stačí dát Upravit u termínu zkoušky a s uložením bude odeslán rodičům email s informací o změně termínu.

Přesun uchazeče na jiný termín – klikněte na u dané zkoušky, zatržením vyberte žáka a přesuňte na jiný termín.

Studijní zaměření

Zvolená studijní zaměření se budou zobrazovat pro výběr při vyplňování přihlášky. Pokud u oboru nebude vybráno žádné studijní zaměření, tak se nebude nabízet ani obor.

Barvy a písmo

Přihlášku si upravte podle potřeby (např. vzhled webových stránek ZUŠ). Na přihlášku Vám můžeme umístit logo školy.

Stav přijetí

Jednotlivé přihlášky v tabulce lze upravit dvojklikem na pole stavu na přijaté, nepřijaté nebo nechat nezařazené. V případě, že potřebujete přidat další stav nebo upravit stávající, tak dvojklikem klikněte na symbol stavu a zvolte Vložit, Upravit nebo Smazat.


Text pro rozhodnutí o ne/přijetí
uvedený text se bude zobrazovat při tisku protokolu rozhodnutí o ne/přijetí. Více o nastavení tisku protokolů o ne/přijetí zde.

 

 

 

 

 

Odeslání rozhodnutí a zprávy na e-mail

Rodičům můžete snadno odeslat zprávu o ne/přijetí nebo e-mail s důležitou informací. Odeslat rozhodnutí a zprávu můžete jednotlivým žákům nebo hromadně, stačí pomocí klávesy Schift nebo Ctrl vybrat více žáků.

Označte žáka a v menu Email / Odeslat… vyberte požadovanou volbu nebo vyberte v menu:

  Odeslat rozhodnutí o přijetí (Ctrl + R)   Odeslat rozhodnutí o nepřijetí (Ctrl + R)   Odeslat zprávu(Ctrl + Z)

Odesláním rozhodnutí o ne/přijetí rodiči odešlete protokol dle vzoru, který máte nastavený v menu Soubor / Úprava formuláře. K odesílanému rozhodnutí lze připojit i krátkou zprávu, která se zobrazí rodiči v e-mailu pod rozhodnutím. Pole pro napsání zprávy se otevře před odesláním rozhodnutí. Doplňující zpráva k rozhodnutí se neukládá do historie. Před odesláním rozhodnutí překontrolujte, zda máte správně zvolený stav ne/přijetí!
Více o nastavení rozhodnutí o ne/přijetí zde.

Z přihlášek můžete odeslat rodiči (1. zákonný zástupce) krátkou zprávu na email (max. 500 znaků). V menu je to obálka s šedou šipkou. Při hromadném zaslání zprávy stačí označit více přihlášek najednou pomocí Ctrl nebo Shift.

Ke zprávě lze připojit:
Připojit link na úpravu přihlášky – zák. zástupci se odešle se zprávou link na úpravu přihlášky, po otevření může rodič upravit všechny údaje na přihlášce včetně termínu talentové zkoušky
Připojit link na zobrazení stavu přijetí – zák.zástupci se odešle se zprávou i link, ve kterém po jeho otevření zjistí stav ne/přijetí
Odeslat ID přihlášky – zák.zástupci se odešle se zprávou i ID přihlášky

Před odesláním rozhodnutí nebo zprávy si prosím odešlete testovací email, ať máte jistotu, že máte vše v pořádku nastavené. Test odešlete v okně přihlášek v menu E-mail / Odeslat TEST…

Historie odesílání

Ke každé přihlášce je ukládána historie odeslaných zpráv a rozhodnutí o ne/přijetí. U symbolu stavu je zobrazen šedý trojúhelník.
 Byla odeslána zpráva
 Bylo odesláno rozhodnutí o ne/přijetí

Historii zobrazíte kliknutím pravým tlačítkem myši na symbol stavu nebo klávesovou zkratkou Ctrl+H.

Tisk a úprava přihlášek a rozhodnutí o ne/přijetí

Více o tisku přihlášek a rozhodnutí naleznete zde.

Kopie přihlášky

V okně přihlášek lze vytvořit kopii přihlášky žáka pro jiný obor nebo studijní zaměření. Tuto funkci využijete v případě, že potřebujete vytvořit přihlášku i na jiný obor nebo studijní zaměření např. žák si poslal přihlášku na Hru na klavír, ale v průběhu přijímacího řízení se dohodnete, že by chtěl nastoupil ještě na výtvorný obor.

Kopii přihlášky provedete tak, že si označíte přihlášku žáka a stisknete  Ctrl+C a vložíte ji v okně přihlášek pomocí Ctrl+V. V dialogu následně vyberete jiný obor nebo studijní zaměření. Kopie přihlášky se vytvoří bez termínu zkoušky (pokud byl u původní přihlášky nastaven).

Kopii přihlášky vytvoříte stejným způsobem i pro žáka školy – přepněte jen kartu na Žáci učitele nebo Všichni žáci – označte žáka a stiskněte Ctrl+C a Ctrl+V, vyplňte obor a studijní zaměření – do Žáků z přihlášek se vloží nová přihláška.