Před tím, než začneme zasílat zprávy a emaily, je potřeba správně nastavit emaily.
Nikdy se nesmí objevit stejný email u dvou uživatelů -> nesmí být stejný email u rodiče a žáka, u dvou žáků, u obou rodičů nebo mezi učitelem a rodičem. U žáků, kteří jsou sourozenci je nutné v kartě Osobní údaje žáka/záložka Sourozenci přidat k žákovi všechny sourozence.
Nespojené sourozence, které program předvybere podle stejného emailu, zobrazíte v menu Možnosti / Kontrola / Vyhledat nezařazené sourozence podle e-mailu. Zkontrolujete zda se jedná opravdu o sourozence a žáky hned spojíte do rodiny (dvojklikem na řádek nebo tlačítko podrobnosti).
Program Vás v případě, že se objeví duplicita emailů, upozorní.
Učitelům je potřeba vytvořit Web ID, aby mohli zasílat zprávy, a nastavit přihlašovací účet – učitel, ředitel,…
Rodičům a žákům pro zasíláním emailů nemusíte vytvářet Web ID, bude však možné jim zaslat pouze email.
Web ID je nutné odeslat rodičům a žákům pouze v případě použití el. žákovské knížky, kde se zobrazují zprávy.